Tajemnice życia


Najważniejsze w życiu wszystkie jego tajemnice?
Mogę ci streścić od ręki:


Nie pędź za widmem - za majątkiem, za stanowiskiem.
Zdobywa się to latami i wielką ilością nerwów,
a skonfiskować można w ciągu jednej nocy.


Żyj mając ciągłą przewagę nad życiem - nie bój się złego
i nie tęsknij za szczęściem.
Przecież ani goryczy ani słodyczy nie otrzymasz do pełna.
Wystarczy, jeśli nie marzniesz i jeśli pragnienie i głód nie wyrywają ci wnętrzności pazurami...
Jeśli nie masz przetrąconego karku, twoje obie nogi się poruszają,
obie ręce się zginają, oczy widzą i uszy słyszą - komu jeszcze mógłbyś zazdrościć?


Przetrzyj oczy, umyj serce i szanuj najbardziej tych,
którzy cię kochają i są ci życzliwi.
Nie krzywdź ich, nie wyzywaj.


Z nikim nie rozstawaj się pokłócony.
Przecież nie wiesz czy to nie jest ostatnia rzecz jaką zrobiłeś,
a potem taki pozostaniesz w ich pamięci.



- Aleksander Sołżenicyn "Archipelag GUŁAG"


W komentarzach można umieszczać swoje intencje.


20 komentarzy:

  1. Panie Boże, pomóż mi tak właśnie żyć- cieszyć się wszystkim, każdą chwilą swego życia, bo przecież wszystko dostaję od Ciebie zupełnie za darmo. Pomóż mi we wszystkim i we wszystkich widzieć Ciebie, nie narzekać, nie gonić za "szczęściem", którego przecież nic nie może dać, tylko zrozumieć, że szczęście noszę w sobie. Proszę pozwól mi to zrozumieć jak najszybciej, tak jak pisze A. de Mello: "Któregoś dnia zrozumiesz, że szukasz tego, co już posiadasz". Daj mi czyste spojrzenie, czyste serce i głęboką wiarę. Jezu, ufam Tobie. Marta.

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę aby podczas Komunii w Kościele jutro(12.05.2017),mój syna był spokojny,i w spokoju wytrwał do końca.Amen♥

    OdpowiedzUsuń
  3. W intencji człowieka, który utonął w jeziorze przed godziną. Niech Pan świeci nad jego duszą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Panie Jezu przyjm do Swego Królestwa duszę zmarłego dziś Leona, a także zmarłą Janinę i jej męża Tadeusza. Wieczny odpoczynek racz im dać Panie a Swiatłosc Wiekuista niechaj im świeci na wieki wieków. Amen

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Ci św. Rito za pomoc w sprawie społecznej. dziękuję Ci za opiekę na moją rodziną. Za chronienie od zła wszelkiego, chorób, złych ludzi. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemów mieszkaniowych. Miej w opiece nadal naszą rodzinę, synów. Szczególnie miej pieczę nad synem Marcinem będącym na emigracji. Poprowadź go do szczerej wiary, nie pozwól by pobłądził poszukiwaniu swego miejsca na ziemi. Boże nie opuszczaj nas.

    OdpowiedzUsuń
  6. Proszę o modlitwę w intencji mojego młodszego brata 28 letniego Dominika, który zginął tragicznie jadąc rowerem...Boże przyjmij Go do swojego królestwa

    OdpowiedzUsuń
  7. Proszę Cię Boże pomóż mi wytrwać w kryzysie.Aby powróciła dawną radość z mego życia i chęci obdarz mnie sila w przetrwaniu i spusc na nas łaskę Twego zbawienia.Spraw aby wszystkie problemy znikły z mojej codziennosci..

    OdpowiedzUsuń

  8. Matenko
    blagam o pomoc w rozwiazaniu wszystkich problemow mojego zycia i mojej rodziny,o zalatwienie pracy chałupniczej,wyjscia z trudnej sytuacji finansowej,o wyjscie corek z domu dobrych dla nich partnerow,niech załoza rodziny i maja dzieci,niech corka załozy firme i ma duzo pracy,daj jej siły i niech sie nie poddaje tylko spełnia swoje marzenia,
    a ja zebym dostała pomoc od moich rodzicow, wygranie w totolotka co da załatwienie spraw finansowych,siły na kazdy dzien i spokojne dni bez obaw i strachu, niech zaczniemy zyc w spokoju ,
    blagam Matko pomoz prosi Ela



    ---

    OdpowiedzUsuń
  9. Proszę o przemianę serca bliskiej osoby,żeby zakończyła obecny związek i żeby wszystko było jak dawniej,żeby więcej mnie nie raniła i żeby między nami była zgoda i miłość.

    OdpowiedzUsuń
  10. Боже милосердный...услышь меня грешную, помоги Миречку...умоляю!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Kochanej Mamie w pierwsza rocznice smierci. Panie swiec nad jej dusza, niech spoczywa w pokoju. Paulina

    OdpowiedzUsuń
  12. W rocznicę śmierci mojej kochanej Mamy- wieczny odpoczynek racz jej dać Panie,a światłość wiekuista niechaj jej świeci,Niech odpoczywa w pokoju wiecznym.Amen

    OdpowiedzUsuń
  13. Święta RITO wstaw się za mną u naszej Matki i naszego Pana Jezusa bym mógł wyjść z moich kłopotów finansowych.

    OdpowiedzUsuń
  14. Proszę Cię Boże o zdrowie i dar nadziei w pewnej intencji

    OdpowiedzUsuń
  15. Боже, помоги Миречку написать на отлично изложение!!! А Роланду, счастливо добраться до Седлец.

    OdpowiedzUsuń
  16. Proszę o modlitwę w intencji mojego syna Bartłomieja o łaskę nawrócenia z nałogów o miłosierdzie Boże i przebaczenie jego grzechów oraz wiarę nadzieję i miłość dla całej rodziny

    OdpowiedzUsuń
  17. Proszę o zdrowie dla mojego synka.Boze daj mu łaskę uzdrowienia,daj mu zdrowie którego mu brakuje. Błagam wszystkich świętych o zdrowie dl a mojego dziecka

    OdpowiedzUsuń
  18. Proszę,o zdrowie dla Lizy i bezpieczne przekraczanie granicy. Ufam Tobie! Panie, pomóż i strzeż Mirka i Lizę!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Jezu miłosierny, proszę Cię o całkowite uzdrowienie Małgosi, aby mogła się cieszyć życiem, tak jak my wszyscy. Proszę o modlitwę Danuta

    OdpowiedzUsuń
  20. Proszę o modlitwę za chorych umierających I tych którzy dziś umrzeć mają i za mnie sama

    OdpowiedzUsuń

Zapraszamy do umieszczania swoich intencji i do wspólnej modlitwy.