Modlitwa o siedem darów Ducha Świętego



Duchu Przenajświętszy, racz mi udzielić daru mądrości,
abym zawsze umiejętnie rozróżniał dobro od zła
i nigdy dóbr tego świata nie przedkładał nad dobro wieczne;

Daj mi dar rozumu, abym poznał prawdy objawione
na ile tylko jest to możliwe dla nieudolności ludzkiej;

Daj mi dar umiejętności, abym wszystko odnosił do Boga,
a gardził marnościami tego świata;

Daj mi dar rady, abym ostrożnie postępował
wśród niebezpieczeństw życia doczesnego i spełniał wolę Bożą;

Daj mi dar męstwa, abym przezwyciężał pokusy nieprzyjaciela
i znosił prześladowania, na które mógłbym być wystawiony;

Daj mi dar pobożności,
abym się rozmiłował w rozmyślaniu, w modlitwie
i w tym wszystkim, co się odnosi do służby Bożej;

Daj mi dar bojaźni Bożej,
abym bał się Ciebie obrazić jedynie dla miłości Twojej.

Do tych wszystkich darów,
o Duchu Święty dodaj mi dar pokuty,
abym grzechy swoje opłakiwał,
i Dar umartwienia, abym zadośćuczynił Boskiej sprawiedliwości.

Napełnij Duchu Święty serce moje
Boską miłością i łaską wytrwania,
abym żył po chrześcijańsku i umarł śmiercią świątobliwą.

Amen.

W komentarzach można umieszczać swoje intencje.

4 komentarze:

  1. Duchu swiety prosze badz zawsze ze mna I obarz mnie swoimi darami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Duchu Święty prowadź mnie i moja rodzinę do Boga Ojca. Amen. Błogosław nam w życiu na ziemi byśmy lepiej poznali Boga Ojca naszego. Proszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Duchu Sw.pomoz mojemu synowi aby zaliczyl pomyslnie egzamin ktory wczoraj zdawal.Prosze zapal w sercach moich synow laske wiary I prowadz ich przez zycie.Badz dla nich podpora w trudach codziennego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Duchu św.prowadź mnie przez życie i obdarz swoimi darami.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszamy do umieszczania swoich intencji i do wspólnej modlitwy.